►Granturile pentru capital de lucru - de peste 10 ori mai multe solicitari decat disponibilul
►Ajutor de stat 2500 ron per angajat pentru sustinerea telemuncii
►IMM INVEST - start sau asteptare ?
►Deficitul fortei de munca loveste in continuare industria textila
►Anul 2018 ramane la fel de incert in ceea ce priveste taxele
►Hainele detin cea mai mare pondere in salariul romanilor comparativ cu celelalte tari europene
►Industria textila joaca o carte castigatoare in ceea ce priveste exportul
►Cum sa alegi covorul cel mai potrivit pentru camera ta
►Ce inseamna incalzirea globala si cum iti joaca cifra de afaceri in fata geamului
►Cum industria de confectii a reusit sa exporte dublu fata de cat a importat
►Vesti bune pentru sectorul confectiilor textile romanesti
►Maria Grapini: Industria textila este influentata negativ de vremea din ultimele zile
►Lansare Institutul de Moda SALOMEIA TRUTA. Design vestimentar, accesorii si croitorie de 5 stele
►Opere de arta din lana - Missoni
►Moda impotriva prejudecatilor despre romani
►Artisti in industrie. Artele textile in Romania 1945 - 2000
►InNaTex 2012
►Feria Habitat Valencia 2011
►EXPO ITP - Expozitie Internationala de Contractari pentru CONFECTII, TEXTILE, PIELARIE si INCALTAMINTE
►C&A Europa in plina dezvoltare
►ITMA 2011
►BALTIC TEXTILE + LEATHER 2011
►Industria textila din Turcia
►Eticheta ecologica a Uniunii Europene (Floarea Europeana)
►Hugo Boss inregistreaza o crestere de 19 procente in Italia
►Industria de textile si moda in Italia
►OVS industry deschide primele magazine din Franta si Grecia
►Puma: venituri in crestere cu 13,2 procente in primele trei luni ale anului
►Dior, in crestere pe piata bursiera
►Fiti atenti cand cumparati textile - Sfaturi de la Protectia Consumatorului
►Stefanel a inaugurat noul magazin din Viena
►Texpo Eurasia - 28 - 31 mai 2011
►Triumph isi mareste oferta e-commerce
►Cardin, gata sa vanda pentru 1 miliard
►Radauti: Incendiu la o fabrica de textile
►Noi etichetari textile
►Incaltaminte si produse textile de aproape 300.000 lei, retrase de pe piata
►Maria Grapini - Iesirea din recesiune nu are loc fix pe 13 mai. Este o zi cu ghinion pentru Boc
►Conferinta Europeana pe tema Textilelor Digitale, Hamburg, Germania, 25 mai 2011
►TEXMOD, Bulgaria: 12 - 14 mai 2011
►Maria Grapini: Am cerut sprijinul FMI pentru ca statul sa ramburseze TVA mai rapid
►Fashion’s Night Out 2011
►
►Targul international de vestimentatie si accesorii
►Jumatate din ofertele de munca din judetul Timis sunt din industria usoara
►INVITATIE MISIUNI ECONOMICE ISTANBUL, TURCIA
►Techtextil Frankfurt 2011 - Targ international pentru textile tehnice si pielarie
►Targul Fatex
►CEPEX organizeaza doua zile de intalniri profesionale din sectorul vestimentatiei
►Tissu Premier 2011
►Ce vor cumpara consumatorii din Marea Britanie in 2011
►ITP Expo se va organiza la Romexpo in perioada 31 martie – 03 aprilie 2011
►H&M intra pe 5 piete si deschide 250 de magazine in acest an
►Expozitie internationala de textile si pielarie
►Piata de moda online va inflori in 2011
►Statistici asupra industriei usoare din Uniunea Europeana pentru primele 9 luni ale anului 2010
►Fedustria pledeaza pentru o extindere a masurilor anti-criza pentru IMM-uri
►Retailerii britanici din industria textila vor pierde 2.2 miliarde de lire sterline in primul trimestru al anului 2011
►Costumul antiglont, o premiera in Romania
►Ralph Denim si Polo Denim vor inlocui Polo Jeans
►Intersélection 2011 - Noile ritmuri ale distributiei
►Texprocess 2011
►Reuniunea directorilor generali EURATEX din 2011 va avea loc la Sofia
►Vremea rea afecteaza vanzarile Mothercare
►Expofil: 8 - 10 februarie 2011
►CPI - Collection Première Istanbul - 2-4 februarie, 2011
►Noul brand "Essence" de la Triumph
►Londonez de doar 5 ani castiga un concurs de design
►Targul Eclat de Mode
►INTERFILIÈRE, Paris: 22 - 24 ianuarie 2011
►EURATEX are un nou presedinte
►Lupta impotriva hainelor de blana
►Texworld 2011
►Perioada hainelor ieftine a luat sfarsit
►Heimtextil 2011
►Pretul bumbacului in SUA, la cel mai ridicat nivel din istorie. Hainele se vor scumpi
►Dolce&Gabbana, frauda de 1,2 miliarde de dolari
►Locul 4 in UE dupa cresterea exporturilor la noua luni
►Lansare versiune noua portal
|
|
Ce inseamna incalzirea globala si cum iti joaca cifra de afaceri in fata geamului |
|
Chiar nu credeam ca voi trai vremurile astea, dar iata ca se pare ca tocmai am creat un nou post de consultant in departamentul de marketing. Se numeste “consultant meteo”. Da! In aceste zile pare mai destept si important decat consultantul care a organizat vanzarile de confectii si tricotaje pentru cei care se bucura de minivacanta de 1 Mai si vor “echipament” nou.
De ceva vreme tot am auzit de grupurile de actiune impotriva incalzirii globale. Apoi am discutat de protocolul de la Kyoto. Mai mult sau mai putin subiectul a inceput sa intre intr-o stare de normalitate. Desi evident ca nu ai cum sa nu le dai dreptate consideri ca om normal ca toate aceste lucruri nu te privesc si reprezinta fie un viitor indepartat fie ca se manifesta mai mult in plan local, afectand mai ales zonele care au “pacatuit” mai mult. De exemplu acum foarte putin timp am tot citit despre problemele din Beijing, probleme mari cu partea de smog. Iar poblemele erau ok pentru ca afectau oamenii. Cel putin asa credeau conducatorii. Dar iata ca au afectat si economia pentru ca nu-i asa economia nu preprezinta doar cifre, ci oameni reali care au atat calitatea de consumatori cat si calitatea de producatori.
Drept urmare economia capitalei chineze a inceput sa sufere destul de mult dupa ce timp de mai multe zile consecutive oamenii au stat in case.
In cealalta parte a lumii am descoperit ca presedintele ales al SUA a declarat ca este timpul sa terminam cu aceasta minciuna a protejarii mediului si a dezvoltarii sustenabile ca in definitiv se poarta razboaie economice reale si ca este prioritara exploatarea extra - intensiva si uneori chiar abuziva a resurselor de hidrocarburi.
Daca inainte vicepresedintele SUA era o persoana foarte implicata in economisirea resurslor planetei acum iata ca vocea intai a SUA ne spune sa o lasam mai moale cu protejarea mediului si dezvoltarea sustenabila.
Bun, deci lucrurile astea sunt la ei fie la americani cu petrolul, fie la chinezi cu “imbunatatirile” . Am zis “imbunatatiri” pentru ca Adibas sau Pawasonic sunt probabil rezultate ale unor indelungi eforturi de inovare.
La noi ? Cum e problema la noi si de ce ne intereseaza?
Foarte simplu: problemele pe care ceilalti le-au ascuns sub pres ne afecteaza pe noi. Daca un vecin isi curata trotuarul de zapada si-l aruca in fata portii tale nu se cheama ca ignori problema ci ca mai devreme sau mai tarziu te vei lovi de ea. La propriu.
Iata ca si romanul si alaturi de el si alte natii conlocuitoare din UE se loveste la modul propriu de ce nu fac ceilalti. Pe scurt trebuie sa-i restructureze toata logistica de transport pe care trebuie sa o adapteze noilor conditii meteo. Adica telefoane, resurse umane, resurse materiale (cauciucuri, etc) sau chiar financiare. (ca si soferul de pe camion suprins de zapada la sfarsit de aprilie trebuie sa doarma undeva).
Dar lucrul cel mai important trebuie sa te gandesti la cat de cruda este soarta uneori cand termometru arata 2(doua!) grade celsius iar tu tocmai ce ai programat lansarea campaniei de pregatire a vanzarilor la noua colectie de fuste si rochite de vara. Nu de alta dar ai inceput la 15 grade si ai lansat campania la 23 de grade (saptamana trecuta). Acu’ chiar iei in calcul o ploaie sau o variatie de temperatura dar totusi nu poti lua in considerare una care te trimite de la sandale la bocanci de pe o zi pe alta.
Acum ai tot marketingul online plin cu reclama pentru primava si mai ales vara. Deci ce faci ? Anulezi? Amani ? Exportul mai merge ?
Cred ca varianta cea mai simpla este sa intrebi consultantul meteo si sa-ti regandesti strategia de marketing pe modelul 2 in 1. (adica bagi in stoc si paltoane si rochite...).
Pentru cine nu crede ca e inca nevoie de paltoane poate da click direct pe news la meteo (ex : Ne pregatim de 1 mai, dar in multe orase a venit iarna. In Brasov oamenii inoata prin nameti: "Nici de Craciun nu a fost asa")
Deci varianta ar fi sa te asiguri ca ai comenzi mari, stabile si ferme la export, iar pe piata romaneasca asiguri flexibilitatea sortimentelor, piata romaneasca unde in general firmele se bazeaza pe cumpararea de confectii si tricotaje cu plata la vanzare.
Si tocmai ce citisem undeva ca un producator de confectii cu traditie a reusit sa-si indeplineasca tinta de profit marjand mai mult pe export pentru ca piata interna inca sufera atat ca si capacitate financiara cat si ca sezonalitate.
Si sa nu uitam totusi de faptul ca traim intr-o economie globalizata iar tensiunile geopolitice si de mediu se duc automat in curs si implicit in costuri de productie si preturi de vanzare. Azi tocmai ce am vazut o depreciere de 0.3% a cursului. |
|
|
|